یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

لوازم آرايشي

۲ بازديد

لوازم آرايشي

 

امروزه لوازم آرايشي به شكل گسترده در سرتا سر جهان مورد استفاده قرار مي يگرد و مخاطب عموم آن خانم ها هستند. از آن جايي كه هم اكنون به يك نياز تبديل شده است پس اشنايي كامل با آن براي هر فردي علي الخصوص خانم ها ضروري مي باشد.

در واقع اولين قرم براي آرايش و ميكاپ صورت، شناخت انواع لوازم آرايش موجود و كاربردهاي هر يك از آن هاست.

خداوند زيباست و زيبايي ها را دوست دارد و انسان ها را طوري آفريده است كه هر انساني تمايل به زيبا شدن دارد و اين علاقه در خانم ها به نقطه اوج خود مي رسد.

 

آرايش چيست؟

آرايش كردن در واقع همان پوشاندن عيب ها و زشتي ها كه نقاط ضعف به شمار مي روند و تاكيد و بولد كردن زيبايي ها كه نقاط قوت هر شخصي است، مي باشد.

 

لوازم آرايشي

حتما مي دانيد كه لوازم آرايشي اورجينال و سالم از قيمت نسبتا بالايي برخوردارند و انواع و كاربردهاي گوناگوني دارند. براي استفاده از آن ها ابتدا بايد يك شناخت كافي از هر يك از وسايل پيدا كنيد سپس اقدام به خريد اقلام موردنياز خود كنيد چرا كه ممكن است بدون تحقيق و داشتن اطلاعات كافي اقدام به خريد وسيله اي كنيد و پشيمان شويد. تحقيق قبلي باعث مي شود تا هم از نظر اقتصادي برايتان به صرفه تر باشد و هم مورد استفاده قرار بگيرد.

 

تاريخچه آرايش كردن

به طور كلي آرايش كردن از سالهاي دور وجود داشته است و با امكانات محدود آن دوره و هر آن چه كه در اختيار داشتند به زيباتر كردن خود مي پرداختند. در مصر باستان نيز از همان گذشته در پي آراسته كردن چهره و موي خود بوده اند.

 

ساخت لوازم آرايشي

در سال هاي نه چندان دور از گياهان و مواد معدني براي ساخت انواع لوازم آرايشي استفاده مي كردند. برخي ميوه ها و مواد خوراكي نيز در توليد لوازم آرايشي نيز مناسب بودند.  بادام سوخته، برخي توت هاي وحشي، سرب، برنج سفيد، حنا و بابونه و... موادي بودند كه به كار گرفته مي شدند.

انواع روغن ها مثل روغن زيتون، ر.غن نارگيل، روغن آرگان و... نيز بسيار كاربردي بودند و براي زيبا و لطيف تر كردن پوست و مو و هم چنين براق كردن آنها به كار مي بردند.

از توت هاي وحشي و برخي ميوه ها براي تهيه ماتيك و رژلب و رژ گونه استفاده مي كردند. از حنا، بابونه و امثال آن هم براي رنگ كردن و ترميم موها استفاده مي كردند.

از برنج سفيد و سفيد آب و... براي روشن كردن و لايه برداري پوست استفاده مي شد.

 

 

 

لوازم آرايشي چيست؟

به طور كلي به مواد و وسايلي كه به منظور زيباسازي و پاكسازي به كار مي روند لوازم آرايشي گفته مي شود.

مهم ترين و اصلي ترين لوازم آرايشي مي تواند داشتن يك شانه و يك آينه براي ديدن و تماشاي خود باشد.

لوازم آرايشي انواع مختلفي دارند و بسيار گسترده هستند.

از لوازم آرايشي متعدد مي توان به رژ لب و رژ گونه، خط چشم و سايه، ريمل چشم و ابروها، انواع كرم پودر، لوسيون ها، لنزهاي رنگي و... اشاره كرد.

لوازم آرايشي فقط به زيبا كننده ها محدود نمي شوند و برخي به منظور محافظت كنندگي، خوشبو كنندگي و... نيز كاربرد دارند.

لوسيون ها و كرم هاي پوستي، دئودورانت ها، ژل و واكس مو، مواد آرايشي ناخن و مو و... نيز هستند.

 

مضرات استفاده از لوازم آرايشي فيك

معمولا مواد آرايشي كه در لوازم آرايشي استفاده مي شود داراي تركيبات شيميايي مضر و حتي مصنوعي هستند و اغلب آنها از اسانس ها، رنگ ها و مواد ديگري تشكيل مي شوند كه ممكن است در آينده مشكلاتي براي پوست و اجزاي صورت ايجاد كنند كه اغلب غيرقابل جبران باشد. از مشكلاتي كه ممكن است براي مثال پوست شما را درگير كند اين است كه پوست تغيير رنگ مي دهد و يا پوست را چرب و يا خيلي خشك كند.

وجود سرب و افلاتوكسين ها در تركيبات آرايشي نيز باعث مي شود صدمات بسيار جبران‌ناپذيري را به پوست وارد شود.

 

انواع لوازم آرايش صورت

پرايمر

پرايمر اولين قدم براي شروع ميكاپ مي باشد و در واقع همان مرحله آماده سازي آرايش مي باشد. پرايمر با ايجاد يك لايه محافظتي تمام چوست را صاف و يكدست مي كند. پرايمر براي پوست هاي چرب بسيارو مناسب مي باشد. با استفاده از پرايمر مي توانيد ماندگاري آرايش خود را چند برابر كنيد.  بعد از پرايمر مي توانيد از كرم پودر استفاده كنيد.

كانسيلر

كانسيلر يك پوشش دهنده است كه معمولا براي مخفي كردن و پوشش دادن لك ها و تيرگي هاي زير چشم مورد استفاده قرار مي گيرد. كانسيلر ها در دو صورت جامد و مايع موجود هستند و مي توانيد با توجه به كاربردي كه دارند از نوع مخصوص آن استفاده كنيد.

كرم پودر

كرم پودر هم يكي از اساسي ترين لوازم آرايشي به شمار مي رود كه از آن براي پوشش دهي قوي تر عيوب صورت و ... استفاده مي شود. از روي كرم پودر معمولا پنكيك استفاده مي كنند تا پوست را مات كند.

رژگونه

نوعي لوازم آرايش است كه از آن براي سرخاب گونه ها استفاده مي شود. رژگونه استخوان گونه را برجسته تر نشان مي دهد.

هايلايتر

هايلايتر يك روشن كننده است كه در برخي قسمت هاي صورت درخشش ايجاد مي كند.

خط چشم

خط چشم براي زيباتر كردن چشم ها مورد استفاده قرار مي گيرد. با كشيدن مداد چشم در قسمت بالايي و زيرچشم مي توان آن را درشت تر و خوش فرم تر نشان داد.

ريمل

ريمل نيز يكي ديگر از لوازم آرايشي مخصوص چشم است كه از آن براي فرم دادن به مژه ها و تيره كردن و بلند تر كردن آنها استفاده مي شود. قبل از ريمل استفاده از فرمژه ضروري است.

مداد ابرو

با مداد ابرو مي توان رنگ ابروها را كمي تغيير داد و حتي آن ها را پر پشت تر نشان داد.

از ژل و سايه ابرو نيز مي توان براي آرايش ابرو استفاده كرد.

رژلب

 رژ لب آسان ترين و محبوب ترين وسيله آرايشي است كه به منظور آرايش كردن لب به كار گرفته مي شود. در رژ لب رنگدانه هايي وجود دارد كه براي رنگ كردن لب كاربرد دارد. رژلب ها هم در انواع مختلف جامد و مايع موجود هستند. از ديگر لوازم آرايشي لب مي توان به خط لب و برق لب نيز اشاره نمود.

 

براي خريد لوازم آرايشي اصل و متنوع با مناسب ترين قيمت مي توانيد به لوازم آرايشي مراجعه كنيد.

 

منبع : اسپاتيفاي موزيك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد