یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

عدم تعادل روحي و از دست رفتن حقوق افراد

۳ بازديد

عدم تعادل روحي و از دست رفتن حقوق افراد

از بسياري جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسماني است: همه آن را دارند و ما بايد از آن مراقبت كنيم. سلامت رواني خوب به اين معني است كه به طور كلي قادر به تفكر، احساس و واكنش به روش هايي است كه شما نياز داريد و مي خواهيد زندگي خود را انجام دهيد.

اما اگر در دوره اي هستيد كه سلامت روان شما آسيب ديده است، ممكن است متوجه شويد كه روش‌هايي كه اغلب فكر مي‌كنيد، احساس مي‌كنيد يا واكنش نشان مي‌دهيد دشوار يا حتي غيرممكن است. اين مي تواند به اندازه يك بيماري جسمي و يا حتي بدتر احساس شود.در اين مقاله از مجموعه مطالب حقوقي كاربردي نقش روانشناختي و تاثير آن بر جرم مورد تحليل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان مي‌تواند همه افراد جامعه را درگير كند به طوري‌ كه گفته مي‌شود ?? درصد جمعيت ?? تا ?? سال كشور از يك اختلال روانپزشكي رنج مي‌برند؛ و اختلال شخصيتي نيز يكي از اين نوع اختلالات به شمار مي روند. 

اختلالات شخصيت عبارتند از مجموعه اختلال‌هاي روان شناختي كه ويژگي اصلي آن‌ها رفتارهاي خشك و غيرقابل انعطاف است. اين رفتارها به اشخاص آسيب مي‌رساند، چون مانع سازگاري آن‌ها با الزام‌هاي زندگي روزانه مي‌شود و روابط آنان را با ديگران مختل مي‌سازد؛ هرگاه صفات شخصيتي غيرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفي كاركردهاي آن با رنج و عذاب ذهني همراه باشد، به اصطلاح مي توان تشخيص داد كه فرد دچار اختلال شخصيتي شده است.

در برخي از مواقع ارتكاب جرم توسط اشخاص عادي اتفاق نمي افتد. گاهي اوقات بيماران رواني دست به ارتكاب جرايمي خواهند زد كه اگر در حالت عادي قرار داشتند، هيچ گاه اين جرايم اتفاق نمي افتادند.

در علم روانشناسي اجتماعي از آنجايي كه وضعيت روحي و رواني اين مجرمين نسبت به مجرمين ديگر متفاوت است، در قانون نيز مجازات بيماران رواني به نحو ديگري مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامي به مسئله جنون اشاره شده و تدابير مختلفي براي اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رويكردهاي مختلفي براي سلامت روان و بيماري رواني در سراسر جهان وجود دارد. اكثر متخصصان بهداشت در بريتانيا بر مجموعه مشابهي از تشخيص‌ها و درمان‌هاي باليني براي مشكلات سلامت روان توافق دارند.

در يك مجله آنلاين بيان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به يك طريق فكر نمي كنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممكن است ايده هاي متفاوتي در مورد بهترين روش مقابله داشته باشيد. در بسياري از فرهنگ ها، بهزيستي عاطفي ارتباط نزديكي با زندگي مذهبي يا معنوي دارد. و تجربيات دشوار شما ممكن است تنها بخشي از نحوه درك كلي هويت شما باشد.

در ماده 503 قانون آيين دادرسي كيفري نيز به مورد ديگري در خصوص جنون اشاره شده است. در اين ماده اينگونه ذكر شده است كه هرگاه محكوم عليه در خصوص جرايم تعزيري و پس از صادر شدن حكم قطعي توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودي، اجراي حكم به تعويق خواهد افتاد.

در مورد مجازات هاي مالي، اين رويه اعمال نخواهد شد چرا كه اين گونه مجازات ها از اموال محكوم عليه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت ديگر نيز، چنانچه محكوم عليه به حبس محكوم شده باشد و يا در صورت محكوميت به مجازات هاي مالي و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در اين حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودي وي در مراكز درماني، بيمارستان و يا محل مناسب ديگري ترتيب اثر داده مي شود و اين ايام محاسبه شده و بخشي از مدت محكوميت وي خواهد بود.

بيشتر بخوانيد : مبلمان

با اين وجود گاهي اوقات امكان دارد فقط بيمار رواني خطرناك باشد يعني فرد بيمار جرمي انجام نداده ولي رفتارش ممكن است براي جامعه خطرناك باشد. به عنوان مثال فرد بيماري كه رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتكاب جرم يا اعمال خطرناك از سوي او وجود دارد.

در چنين وضعيتي، ماده  150 قانون مجازات اسلامي دست قضات را باز گذاشته تا افرادي با شخصيت خطرناك را به مراكز تربيتي و بيمارستان‌هايي كه مخصوص نگهداري اين افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا كه سازوكارهاي اين ماده خيلي مشخص نيست، قضات كمتر از اين ماده استفاده مي‌كنند كه مي‌تواند به عنوان يك ايراد محسوب شود.

صفت شخصيت الگوي بادوام عبارت از درك كردن محيط و ديگران، برقرار كردن رابطه و فكر كردن به آنها است، الگويي كه در قالب ساخت رواني فرد تثبيت شده است. در عين حال اختلال شخصيت برعكس الگوي ناسازگارانه و بادوام تجربه دروني و رفتاري به شمار مي رود كه به زمان نوجواني يا جواني بر مي گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد