پنجشنبه ۲۴ اسفند ۰۲

تعميرات موبايل در اصفهان

۵۱ بازديد

تعميرات موبايل در اصفهان

تعميرات موبايل در اصفهان هميشه مورد توجه همه بوده است زيرا تلفن يا تبلت تعمير شده هرگز مانند روز اول قابل استفاده نيست ، زيرا يافتن يك نجار و تعميركار حرفه اي كار ساده اي نبوده است ، اما در اين مقاله قصد معرفي مركز موبايل در اصفهان زيرا تعميرات موبايل را به سرعت و با كيفيت ، با استفاده از جديدترين ابزارها و جديدترين روشهاي تعميرات ارائه مي دهد و سالهاست كه به طور حرفه اي در زمينه تعميرات موبايل در اصفهان فعاليت مي كند دادن.

 

هلو فن يك مركز معتبر و حرفه اي در تعميرات موبايل اصفهان است

 

مركز تعميرات تلفن همراه سلام طيف گسترده اي از خدمات تعميرات تلفن همراه را در تعميرات تبلت اصفهان و اصفهان ارائه مي دهد. تعميرات به صورت حرفه اي بر روي قطعات سخت افزاري و نرم افزاري گوشي هاي سامسونگ ، شيائومي ، اپل و هواوي انجام مي شود. تعميركاران ما انواع مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري تلفن هاي Android و iOS را برطرف مي كنند. مركز ما از افراد باتجربه و متخصص در زمينه تعميرات موبايل در اصفهان استفاده مي كند و از جديدترين و پيشرفته ترين روش ها و ابزارهاي تعمير در جهان استفاده مي كند. آماده خدمت رساني به شما مشتريان عزيز.

 

براي درك بهتر اين موضوع ، قصد داريم مختصراً برخي از خدمات سخت افزاري و نرم افزاري را شرح دهيم:

 

خدمات سخت افزاري: يكي از مهمترين قسمتهاي تعمير موبايل رفع مشكلات سخت افزاري است. تلفن هاي همراه قطعات و اجزاي مختلفي دارند. آسيب رسيدن به هر يك از اين قطعات مي تواند عواقب زيادي از جمله سوunction عملكرد دستگاه را به همراه داشته باشد. تعمير و يا تعويض تاچ و LCD ، باتري ، هارد ديسك ، قاب ، شيشه ، تاچ ، ميكروفون ، اسپيكر ، برد و تعمير تلفن همراه نياز به مهارت و مهارت زيادي در اين زمينه دارد. تعميركاران ما در تعمير يا تعويض اين قطعات تخصص و تجربه لازم را دارند و مي توانند تمام مشكلات سخت افزاري همه برندها را به صورت تخصصي برطرف كنند. تعميركاران ما از ابزارها و دستگاه هاي مدرن و پيشرفته براي بهبود كيفيت فرآيند تعمير موبايل استفاده مي كنند.

خدمات نرم افزاري: تعميرات نرم افزار موبايل قسمت ديگري از تعميرات موبايل است. چشمك زدن تلفن ، باز كردن قفل Google Security (FRP) ، باز كردن قفل تلفن هاي شيائومي (حساب Mi) ، بازيابي اطلاعات پاك شده ، رفع مشكلات آنتن ، رفع مشكلات اتصال به اينترنت و مواردي از اين دست از مهمترين موارد هستند. لازم به ذكر است كه اقدامات انجام شده در قسمت نرم افزار بايد توسط كارشناسان مجرب نرم افزار انجام شود ، در غير اين صورت ممكن است اشتباهي صورت گيرد و تلفن همراه با مشكلات جدي تري روبرو شود.

تعميرات موبايل در اصفهان - پيشرفته ترين مركز تعميرات موبايل در اصفهان

تعويض تاچ و ال سي دي همه مدل ها

 

يكي از اصلي ترين سرويس هاي ارائه شده در مركز ما تعويض تلفن هاي لمسي و تلفن هاي LCD سامسونگ ، شيائومي ، اپل و هواوي است. Touch and CD (LCD) يكي از اصلي ترين و حساس ترين قطعات در تلفن هاي همراه است و به دليل حساسيت بالا از آسيب پذيري بالايي برخوردار است. ضربه ، خوردگي آب و دلايل ديگر مي تواند باعث شكستن يا سوختن لمس LCD شود. در مركز تعميرات ما ، در كمتر از يك ساعت ، تاچ و LCD گوشي شما با قطعات اصلي اين شركت تعويض مي شود. توصيه مي كنيم اگر مي خواهيد تاچ و LCD گوشي خود را تعويض كنيد به كيفيت LCD توجه داشته باشيد زيرا تاچ و LCD كيفيت متفاوتي دارند. تعميركاران ما از قسمتهاي اصلي شركت در اين زمينه استفاده مي كنند ، زيرا LCD هاي اصلي از كيفيت تصوير بالايي برخوردار هستند و تلفن شما را مانند گذشته قابل استفاده مي كنند. تمام خدمات ما در حضور مشتريان آزمايش مي شوند و با عملكرد مناسب ارائه مي شوند.

 

تعويض باتري تمام مدل ها با گارانتي (يك سال ضمانت با تورم باتري)

 

باتري موبايل يكي از مهمترين و قابل مصرف ترين قطعات است ، عمر مفيد باتري بستگي به نوع مارك تلفن و نحوه استفاده از آن ، استفاده از شارژرهاي تقلبي ، نفوذ رطوبت يا خوردگي آب تلفن همراه ، شارژ بيش از حد آن دارد. تلفن همراه. تلفن و ... دلايل خرابي باتري است. بودن. خرابي باتري روند شارژ و شارژ گوشي را مختل مي كند و حتي مي تواند به ساير قطعات آسيب برساند. برخي از كاربران همچنين مشكل تورم يا نفخ باتري تلفن همراه خود را دارند كه مي تواند مشكلاتي را براي گوشي ايجاد كرده و به LCD و ساير قسمت هاي تلفن آسيب برساند. لازم به ذكر است كه به طور كلي ، باتري تلفن همراه بايد هر دو باشد. حداكثر سه سال براي تعويض ، باتري هاي مركز ما اصلي هستند و ما يك سال ضمانت شارژ و باد كردن باتري (باد كردن) را به مشتريان عزيز مي دهيم.

 

تعمير گوشي هاي خراب در اصفهان

 

برخي معتقدند تلفن هاي مرطوب يا مرطوب آنها قابل تعمير نيستند ، اما اين باور نادرست و غيرواقعي است. نوشيدن تلفن همراه يك اتفاق طبيعي است و خاموش كردن تلفن پس از آبياري ، در بسياري از موارد باور نكردني نيست (بسته است). آبياري) تلفن شما تعمير مي شود. براي رفع مشكلات خود به صورت تخصصي و اصولي به مراكز مجاز تعميرات موبايل در اصفهان مراجعه كنيد. مركز ما نمايندگي تعمير موبايل در آس است

پهپاد حفاظتي و بازار رو به رشد پهپادها

۳۳ بازديد

پهپاد حفاظتي و بازار رو به رشد پهپادها

پهپاد ها و خصوصا پهپاد هاي حفاظتي امروز در سيستم هاي مختلفي مانند معادن، ساختمان سازي و حتي رصد كردن حريم خصوصي اماكن وسيع و بزرگ كاربرد هاي فراواني پيدا كرده است. از سوي ديگر پهپاد ها و هواپيما هاي بدون سرنشين مورد استفاده گسترده  در صنعت نظامي و حملات ميان گروه ها و كشورهاي مختلف قرار گرفته است كه موضوع بحث اين مقاله نيست. استفاده مفيد براي بهبود محيط زندگي از پهپاد هاي حفاظتي مي تواند به بهبود امنيت شهروندان يك شهر كمك شاياني داشته باشد اما در اين ميان قبل از هر چيز مشتريان و كاربران پهپاد هاي حفاظتي بايد قوانين و مقررات اين حوزه را بشناسند و نكاتي در اين خصوص را مد نظر قرار دهند. اينكه در ايران چنين قوانيني هنوز تنظيم نشده است و البته بازار اين تكنولوژي هنوز به اندازه كافي در ايران گسترش نيافته يك نقص و خلل در اين حوزه به حساب مي آيد كه البته دير يا زود كشور ما نيز بايد به فكر تنظيم چنين مقرراتي باشد.

قوانين و محدوديت هاي پهپاد حفاظتي

همانطور كه اشاره كرديم در ايران قوانين مدوني در حوزه پرواز پهپادها با هدف حفاظت وجود ندارد به همين دليل به بررسي قوانين حوزه پهپاد هاي حفاظتي در كشور آمريكا پرداخته ايم. در ايالات متحده، كمپاني هاي خدمات پهپاد و مشتريان شركت ها با مقررات سختگيرانه اي مواجه مي شوند كه كاربري بسياري از پهپادهاي غير تفريحي را محدود مي كنند. تنظيم چنين مقرراتي بر عهده سازمان  FAA (اداره هوانوردي فدرال ) قرار دارد كه هنوز به حد تكامل خود در زمينه قانون گذاري پروازهاي پهپادي نرسيده است.

FAA در راستاي تنظيم مقررات پروازهاي پهپادي در سال هاي پذشته اقداماتي انجام داده تا كاربري پهپاد توسط شركت ها را كمرنگ تر كند. اين اقدامات شامل اجراي پروژه برنامه آزمايشي ادغام سيستم هواپيماهاي بدون سرنشين (UAS) مي باشد، اما بسياري از كارشناسان معتقدند كه اين قانون بايد سال ها قبل از تعيين چارچوب براي فعاليت پهپادهاي تجاري بر فراز مناطق پر جمعيت تنظيم مي شد.
در حال حاضر راه اندازي و به پرواز درآوردن يك هواپيماي بدون سرنشين كوچك با قانون 107 (FAA) محدود مي شود. از سوي ديگر به تازگي قوانيني به تصويب رسيده كه بر اساس آن پهپادهاي كوچك بايد در ميدان ديد يك اپراتور باشند و تنها مي توانند بر فراز انسان ها پرواز كنند. اجراي اين قوانين در ابعادي گسترده تر از مثلاً يك زمين گلف، عملاً غير ممكن است.
نايب رئيس خدمات هوا فضا در كمپاني نوآوري سيستم هاي بدون سرنشين FAA سعي كرده تا اين مشكلات را هر چه سريع تر براي پهپادها حل كند و براي اين موضوع برنامه هايي ارائه شده است كه انتظار تحول در قوانين و همچنين تكنولوژي هاي جديد پهپادهاي نظارتي در سال 2021 را بيشتر كرده است. هايك ويژن   

همچنين كارشناسان حوزه هوا فضا معتقد هستند كه محدوديت هاي مربوط به محيط به پرواز درآمدن پهپادها بايد كاهش يابد چرا كه امكان توسعه فناوري در اين بخش را به شدت محدود كرده است. با اين اوصاف، هم اكنون و با همين قوانين نا منظم و دست و پا گير نيز محيط ها و موارد كاربري بسياري وجود دارد كه در آن پهپاد حفاظتي مي تواند به صورت قانوني و مطمئن به پرواز درآيد. اين موارد كاربري عبارتند از پروژه هاي زيرساختي و لوله كشي در مناطقي با تردد كنترل شده، كار در معادن، زمين هاي گلف و ساير صنايع مانند بيمه، مديريت بحران، مديريت حياط وحش و حتي مديريت اطفاي حريق.  در حال حاضر دولت ها در سرتاسر دنيا تلاش مي كنند تا محدوديت ها و مقررات را به گونه اي تعيين كند كه فضاي كافي براي انجام كارهاي نامبرده وجود داشته باشد.

رشد سريع بازار استفاده از پهپادها در جهان

گزارش جديد نشان مي‌دهد كه تا سال ???? بازار جهاني پهپادها به يك بازار  ?? ميليارد دلاري تبديل مي شود كه اين رقم نشان از افزايش ?/ ?? درصدي نسبت به سال ???? دارد. همچنين بر اساس اعلام مركز تحقيقات گراندويو، بازار تجارت پهپادها در جهان به ارزش ??/ ?? ميليارد دلار تا سال ???? خواهد بود. سرعت رشد اين بازار نشان از يك سونامي وقايع جديد در آسمان هاي شهرها مي دهد.
خبرگزاري اسپوتنيك در گزارشي مدعي شده است كه مركز آمارگيري ام آر سي نشان مي‌دهد كه استفاده نظامي از پهپادها در جهان در حال افزايش است. هم چنين استفاده از آنها در عمليات ايمني عمومي مانند عمليات تحقيقاتي و امدادرساني، ارائه خدمات پزشكي، مديريت موارد اورژانسي و آتش‌سوزي در جهان نيز  روبه گسترش است.
يكي از دلايل افزايش نگراني ها در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين نبود مقرارت و نبود خلبان‌هاي حرفه‌اي در كشورها است چرا كه در فضاي عدم نظارت كافي و نبود قوانين براي استفاده از پهپاد ها  كنترل تصادفات و حوادث ناشي از اين هواپيماهاي بدون سرنشين ممكن است هزينه هاي جبران نا پذير مالي و جاني براي ديگر شهروندان ايجاد كند. لازم به ذكر است كه در حال حاضر نقش پهپادها از حوزه سرگرمي كه در گذشته مورد استفاده قرار مي‌گرفت، خارج شده و اكنون در طيف گسترده‌اي از حوزه ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

بيشتر بخوانيد:    نصب دوربين مداربسته

هنگام ارزيابي پهپاد به چه نكاتي بايد توجه كنيم

براي انتخاب نوع پهپاد، بايد شرايط كسي كه قرار است از پهپاد استفاده كند و موارد كاربرد پهپاد مشخص شود. يكي از رايج ترين موارد كاربري پهپاد حفاظتي، مفهوم «پهپاد در فضاهاي محدود» است كه در آن فضايي به عنوان پاركينگ پهپاد در نظر گرفت مي شود كه ايستگاهي براي شارژ مجدد پهپاد با قابليت مقاومت در برابر شرايط آب و هوايي مختلف را نيز دارا است. اين سيستم ها به سرعت نصب و راه اندازي مي شوند و به امكان پرواز و فرود خودكار مجهزند. در نتيجه براي تأسيساتي با نياز به حفاظت شبانه روزي بسيار مناسب خواهند بود.
يكي ديگر از ملاحظات در مورد انتخاب پهپاد اين است كه آيا كمپاني شما قصد دارد پهپاد حفاظتي را به عنوان يك سرمايه با ارزش افزوده در نظر بگيرد يا از آن به عنوان يك سرويس براي ارائه خدمات بهتر استفاده نمايد. قيمت دوربين مداربسته

 سطح اتوماتيك و هوشمند بودن پهپاد

بسياري از پهپادها به قابليت عدم برخورد به موانع و نيز قابليت هاي خودكار ديگري نظير فرود و پرواز اتوماتيك و بدون نياز به هدايت مجهز هستند.
در نهايت نكات مربوط به حفاظت داده ها و سايبري نيز بايد مد نظر قرار گيرد. از آنجا كه هواپيماهاي بدون سرنشين اغلب كار نظارت تصويري از مكان هاي حساس را انجام مي دهند، حفظ داده ها با رمزگذاري و تضمين محرمانه ماندن دارايي هاي ارزشمند شركت ها از اهميت بالايي برخوردار است. هر شركت معتبري كه از پهپاد استفاده مي كند بايد امنيت و حفاظت اطلاعات جمع آوري شده از پهپاد ها را بيش از كل پروسه نظارت خود جدي بگيرد چرا كه در اين صورت خود به خود اطلاعات بسيار مهمي را در معرض دسترسي سارقان و گروه هاي هكري قرار داده است.  تجهيزات دوربين مداربسته

پهپادچه خسارتي مي‌تواند به هواپيما وارد كند؟

از سال 2017 تا كنون هر ساله ميزان حوادث ناشي از برخورد پهپادها به هواپيماهاي مسافربري بيشتر شده است. در اكثر موارد آسيب ها جزيي بوده است اما اين موضوع مي تواند به يك احتمال پر خطر براي پرواز هاي مسافر بري در سراسر دنيا تبديل شود. تحقيقات بسيار محدودي در زمينه برخورد احتمالي يك پهپاد و هواپيما انجام شده است و در نتيجه نمي توان با قطعيت از ميزان خسارت احتمالي در چنين برخوردهايي صحبت كرد. با اين حال در شبيه سازي انجام شده در دانشگاه ديتون آمريكا با برخورد يك پهپاد 4 پره يك كيلوگرمي با يك هواپيماي مسافربري با سرعت بيش از 300 كيلومتر بر ساعت آسيب مي تواند به حدي شديد باشد كه يك فاجعه رخ دهد. تي وي تي 

در  تحقيق ديگري كه توسط اداره هوانوردي فدرال آمريكا درخصوص امنيت سيستم هواپيماي بدون سرنشين انجام شده، نشان مي دهد كه پهپادها مي‌توانند بيش از پرندگان در هنگام تصادف خسارت ايجاد كنند و ممكن است باتري ليتيم-يون آنان در اثر چنين برخوردي آتش گرفته و موجب آتش سوزي شود.

  1. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-66/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  2. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  3. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-50/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  4. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-48/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  5. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  6. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-42/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  7. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-48/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  8. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  9. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  10. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-40/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  11. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  12. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  13. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-42/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  14. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-31/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  15. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-37/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  16. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-35/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  17. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-33/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  18. http://webmaster.sitearia.ir/post-341216.html
  19. http://webmaster.sitearia.ir/post-341222.html
  20. http://webmaster.sitearia.ir/post-341220.html

پهپاد حفاظتي و بازار رو به رشد پهپادها

۳۹ بازديد

پهپاد حفاظتي و بازار رو به رشد پهپادها

پهپاد ها و خصوصا پهپاد هاي حفاظتي امروز در سيستم هاي مختلفي مانند معادن، ساختمان سازي و حتي رصد كردن حريم خصوصي اماكن وسيع و بزرگ كاربرد هاي فراواني پيدا كرده است. از سوي ديگر پهپاد ها و هواپيما هاي بدون سرنشين مورد استفاده گسترده  در صنعت نظامي و حملات ميان گروه ها و كشورهاي مختلف قرار گرفته است كه موضوع بحث اين مقاله نيست. استفاده مفيد براي بهبود محيط زندگي از پهپاد هاي حفاظتي مي تواند به بهبود امنيت شهروندان يك شهر كمك شاياني داشته باشد اما در اين ميان قبل از هر چيز مشتريان و كاربران پهپاد هاي حفاظتي بايد قوانين و مقررات اين حوزه را بشناسند و نكاتي در اين خصوص را مد نظر قرار دهند. اينكه در ايران چنين قوانيني هنوز تنظيم نشده است و البته بازار اين تكنولوژي هنوز به اندازه كافي در ايران گسترش نيافته يك نقص و خلل در اين حوزه به حساب مي آيد كه البته دير يا زود كشور ما نيز بايد به فكر تنظيم چنين مقرراتي باشد.

قوانين و محدوديت هاي پهپاد حفاظتي

همانطور كه اشاره كرديم در ايران قوانين مدوني در حوزه پرواز پهپادها با هدف حفاظت وجود ندارد به همين دليل به بررسي قوانين حوزه پهپاد هاي حفاظتي در كشور آمريكا پرداخته ايم. در ايالات متحده، كمپاني هاي خدمات پهپاد و مشتريان شركت ها با مقررات سختگيرانه اي مواجه مي شوند كه كاربري بسياري از پهپادهاي غير تفريحي را محدود مي كنند. تنظيم چنين مقرراتي بر عهده سازمان  FAA (اداره هوانوردي فدرال ) قرار دارد كه هنوز به حد تكامل خود در زمينه قانون گذاري پروازهاي پهپادي نرسيده است.

FAA در راستاي تنظيم مقررات پروازهاي پهپادي در سال هاي پذشته اقداماتي انجام داده تا كاربري پهپاد توسط شركت ها را كمرنگ تر كند. اين اقدامات شامل اجراي پروژه برنامه آزمايشي ادغام سيستم هواپيماهاي بدون سرنشين (UAS) مي باشد، اما بسياري از كارشناسان معتقدند كه اين قانون بايد سال ها قبل از تعيين چارچوب براي فعاليت پهپادهاي تجاري بر فراز مناطق پر جمعيت تنظيم مي شد.
در حال حاضر راه اندازي و به پرواز درآوردن يك هواپيماي بدون سرنشين كوچك با قانون 107 (FAA) محدود مي شود. از سوي ديگر به تازگي قوانيني به تصويب رسيده كه بر اساس آن پهپادهاي كوچك بايد در ميدان ديد يك اپراتور باشند و تنها مي توانند بر فراز انسان ها پرواز كنند. اجراي اين قوانين در ابعادي گسترده تر از مثلاً يك زمين گلف، عملاً غير ممكن است.
نايب رئيس خدمات هوا فضا در كمپاني نوآوري سيستم هاي بدون سرنشين FAA سعي كرده تا اين مشكلات را هر چه سريع تر براي پهپادها حل كند و براي اين موضوع برنامه هايي ارائه شده است كه انتظار تحول در قوانين و همچنين تكنولوژي هاي جديد پهپادهاي نظارتي در سال 2021 را بيشتر كرده است. هايك ويژن   

همچنين كارشناسان حوزه هوا فضا معتقد هستند كه محدوديت هاي مربوط به محيط به پرواز درآمدن پهپادها بايد كاهش يابد چرا كه امكان توسعه فناوري در اين بخش را به شدت محدود كرده است. با اين اوصاف، هم اكنون و با همين قوانين نا منظم و دست و پا گير نيز محيط ها و موارد كاربري بسياري وجود دارد كه در آن پهپاد حفاظتي مي تواند به صورت قانوني و مطمئن به پرواز درآيد. اين موارد كاربري عبارتند از پروژه هاي زيرساختي و لوله كشي در مناطقي با تردد كنترل شده، كار در معادن، زمين هاي گلف و ساير صنايع مانند بيمه، مديريت بحران، مديريت حياط وحش و حتي مديريت اطفاي حريق.  در حال حاضر دولت ها در سرتاسر دنيا تلاش مي كنند تا محدوديت ها و مقررات را به گونه اي تعيين كند كه فضاي كافي براي انجام كارهاي نامبرده وجود داشته باشد.

رشد سريع بازار استفاده از پهپادها در جهان

گزارش جديد نشان مي‌دهد كه تا سال ???? بازار جهاني پهپادها به يك بازار  ?? ميليارد دلاري تبديل مي شود كه اين رقم نشان از افزايش ?/ ?? درصدي نسبت به سال ???? دارد. همچنين بر اساس اعلام مركز تحقيقات گراندويو، بازار تجارت پهپادها در جهان به ارزش ??/ ?? ميليارد دلار تا سال ???? خواهد بود. سرعت رشد اين بازار نشان از يك سونامي وقايع جديد در آسمان هاي شهرها مي دهد.
خبرگزاري اسپوتنيك در گزارشي مدعي شده است كه مركز آمارگيري ام آر سي نشان مي‌دهد كه استفاده نظامي از پهپادها در جهان در حال افزايش است. هم چنين استفاده از آنها در عمليات ايمني عمومي مانند عمليات تحقيقاتي و امدادرساني، ارائه خدمات پزشكي، مديريت موارد اورژانسي و آتش‌سوزي در جهان نيز  روبه گسترش است.
يكي از دلايل افزايش نگراني ها در استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين نبود مقرارت و نبود خلبان‌هاي حرفه‌اي در كشورها است چرا كه در فضاي عدم نظارت كافي و نبود قوانين براي استفاده از پهپاد ها  كنترل تصادفات و حوادث ناشي از اين هواپيماهاي بدون سرنشين ممكن است هزينه هاي جبران نا پذير مالي و جاني براي ديگر شهروندان ايجاد كند. لازم به ذكر است كه در حال حاضر نقش پهپادها از حوزه سرگرمي كه در گذشته مورد استفاده قرار مي‌گرفت، خارج شده و اكنون در طيف گسترده‌اي از حوزه ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

بيشتر بخوانيد:    نصب دوربين مداربسته

هنگام ارزيابي پهپاد به چه نكاتي بايد توجه كنيم

براي انتخاب نوع پهپاد، بايد شرايط كسي كه قرار است از پهپاد استفاده كند و موارد كاربرد پهپاد مشخص شود. يكي از رايج ترين موارد كاربري پهپاد حفاظتي، مفهوم «پهپاد در فضاهاي محدود» است كه در آن فضايي به عنوان پاركينگ پهپاد در نظر گرفت مي شود كه ايستگاهي براي شارژ مجدد پهپاد با قابليت مقاومت در برابر شرايط آب و هوايي مختلف را نيز دارا است. اين سيستم ها به سرعت نصب و راه اندازي مي شوند و به امكان پرواز و فرود خودكار مجهزند. در نتيجه براي تأسيساتي با نياز به حفاظت شبانه روزي بسيار مناسب خواهند بود.
يكي ديگر از ملاحظات در مورد انتخاب پهپاد اين است كه آيا كمپاني شما قصد دارد پهپاد حفاظتي را به عنوان يك سرمايه با ارزش افزوده در نظر بگيرد يا از آن به عنوان يك سرويس براي ارائه خدمات بهتر استفاده نمايد. قيمت دوربين مداربسته

 سطح اتوماتيك و هوشمند بودن پهپاد

بسياري از پهپادها به قابليت عدم برخورد به موانع و نيز قابليت هاي خودكار ديگري نظير فرود و پرواز اتوماتيك و بدون نياز به هدايت مجهز هستند.
در نهايت نكات مربوط به حفاظت داده ها و سايبري نيز بايد مد نظر قرار گيرد. از آنجا كه هواپيماهاي بدون سرنشين اغلب كار نظارت تصويري از مكان هاي حساس را انجام مي دهند، حفظ داده ها با رمزگذاري و تضمين محرمانه ماندن دارايي هاي ارزشمند شركت ها از اهميت بالايي برخوردار است. هر شركت معتبري كه از پهپاد استفاده مي كند بايد امنيت و حفاظت اطلاعات جمع آوري شده از پهپاد ها را بيش از كل پروسه نظارت خود جدي بگيرد چرا كه در اين صورت خود به خود اطلاعات بسيار مهمي را در معرض دسترسي سارقان و گروه هاي هكري قرار داده است.  تجهيزات دوربين مداربسته

پهپادچه خسارتي مي‌تواند به هواپيما وارد كند؟

از سال 2017 تا كنون هر ساله ميزان حوادث ناشي از برخورد پهپادها به هواپيماهاي مسافربري بيشتر شده است. در اكثر موارد آسيب ها جزيي بوده است اما اين موضوع مي تواند به يك احتمال پر خطر براي پرواز هاي مسافر بري در سراسر دنيا تبديل شود. تحقيقات بسيار محدودي در زمينه برخورد احتمالي يك پهپاد و هواپيما انجام شده است و در نتيجه نمي توان با قطعيت از ميزان خسارت احتمالي در چنين برخوردهايي صحبت كرد. با اين حال در شبيه سازي انجام شده در دانشگاه ديتون آمريكا با برخورد يك پهپاد 4 پره يك كيلوگرمي با يك هواپيماي مسافربري با سرعت بيش از 300 كيلومتر بر ساعت آسيب مي تواند به حدي شديد باشد كه يك فاجعه رخ دهد. تي وي تي 

در  تحقيق ديگري كه توسط اداره هوانوردي فدرال آمريكا درخصوص امنيت سيستم هواپيماي بدون سرنشين انجام شده، نشان مي دهد كه پهپادها مي‌توانند بيش از پرندگان در هنگام تصادف خسارت ايجاد كنند و ممكن است باتري ليتيم-يون آنان در اثر چنين برخوردي آتش گرفته و موجب آتش سوزي شود.

  1. https://seowebmaster.blogsky.com/1399/11/04/post-66/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  2. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  3. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-50/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  4. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-48/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  5. https://seo77.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  6. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-42/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  7. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-48/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  8. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  9. https://seokar-ir5.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  10. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-40/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  11. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-46/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  12. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-44/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  13. https://webdesigner-seo.blogsky.com/1399/11/04/post-42/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  14. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-31/%d8%ad%d9%85%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c
  15. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-37/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9%d9%be%d8%a7%d8%b1%da%86%d9%87
  16. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-35/%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af
  17. https://seo-websaz.blogsky.com/1399/11/04/post-33/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%a8%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b8%d8%a7%d8%b1%d8%aa%db%8c
  18. http://webmaster.sitearia.ir/post-341216.html
  19. http://webmaster.sitearia.ir/post-341222.html
  20. http://webmaster.sitearia.ir/post-341220.html

چرا ISO 9001 مهم است

۴۱ بازديد

چرا ISO 9001 مهم است

دستيابي به گواهينامه ISO 9001 نمادي از وضعيت و تضمين كيفيت شناخته‌شده در سطح بين‌المللي است. فرض بر اين است كه سازمان‌هاي داراي مجوز به يك سيستم ثابت براي اطمينان از سطح بالايي از رضايت مشتري و بهبود مستمر دست‌يافته‌اند.

 

مزاياي صدور گواهينامه ISO 9001

طيف گسترده‌اي از مزايا وجود دارد كه ISO 9001 را براي هر سازماني مهم مي‌داند. من مزاياي اصلي را در زير ذكر كرده‌ام.

 

گواهينامه ISO 9001 چگونه به سود تجارت شما مي‌رسد:

 

پتانسيل سود و سهم خود را در بازار افزايش دهيد

در صرفه جويي در وقت از مديريت كارآمد منابع

كاهش يا از بين بردن مشكلات و ناهنجاري‌هاي مكرر

بهبود تصوير و اعتبار برند

كار دستي از طريق ادغام فرآيند و اتوماسيون فرايند كاهش مي‌يابد

كارايي و اثربخشي سازماني با استفاده از داده‌ها و شواهد براي اطلاع از تصميم گيري بهبود مي‌يابد

رويكرد ISO 9001 هر دو فرايند منفرد و همچنين نحوه تعامل همه اين فرايندها را با يكديگر بررسي مي‌كند. با بررسي رابطه بين تمام فرآيندهاي تجاري خود در چارچوب يك سيستم مديريت كيفيت ، مي‌توانيد زمينه‌هاي مناسب براي بهبود و پيشرفت را شناسايي كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد به اهداف شغلي خود برسيد ، استفاده از داده‌ها و شواهد براي هدايت تصميم گيري ضروري است. همچنين جمع آوري گزارش‌هاي مناسب و مستند سازي مناسب اقدامات خود نيز ضروري است ، بنابراين در وهله اول داده‌هايي براي كار با آن‌ها داريد. دستگاه‌هاي مديريت كيفيت در اين زمينه خوب هستند و چارچوبي را براي ثبت تمام فرآيندهاي كسب و كار شما فراهم مي‌كنند.

 

صدور گواهينامه ISO 9001 به نفع مشتريان شما است:

 

اين تأييد اين موضوع است كه شما يك فروشنده قابل اعتماد و باكيفيت هستيد

رضايت مشتري تمركز اصلي استاندارد ISO 9001 است

با بازخورد مشتري مي‌توانيد سريع و كارآمد رسيدگي كنيد

برنامه ريزي پيشگيرانه به معناي رسيدگي به مشكلات است قبل از اينكه فرصتي براي مشتريان شما ايجاد كنند

يكي از مهمترين عوامل ايجاد كننده سيستمهاي مديريت كيفيت ، تمركز بر بهبود رضايت مشتري از طريق تعريف نيازها و اهداف آنهاست. سپس بهبود رضايت مشتري منجر به ادامه كار مي‌شود.

 

وقتي به نظر مشتري مي‌رسد كه شما استانداردهاي كيفيت بالاي ايزو 9001 را رعايت كرده‌ايد ، راحت‌تر به شما اعتماد خواهند كرد.

 

نحوه صدور گواهينامه ISO 9001 براي كارمندان شما

 

مشاغل به لطف بهبود عملكرد تجاري از امنيت بيشتري برخوردار هستند

كارمندان به دليل نقشهاي كاملاً مشخص و ساده (كارهايي كه بايد انجام دهند و نحوه انجام آن) رضايت شغلي و شادي بيشتري را در محيط كار گزارش دادند.

منابع آموزشي ، آمادگي و آموزشي به راحتي با برنامه ريزي بهبود يافته و ساختار سازماني در دسترس هستند

پياده سازي سيستم مديريت كيفيت مي‌تواند فرهنگ بهبود مستمر شركت را ارتقا بخشد

كارمندان بيشتر درگير مي‌شوند و نسبت به فرايندهايي كه استفاده مي‌كنند احساس مسئوليت بيشتري مي‌كنند

پرورش فرهنگ بهبود مستمر مي‌تواند با ايجاد احساس اينكه كارگران به‌طور فعال در توسعه ، اجرا و بهبود فرايندهايي كه روزانه استفاده مي‌كنند ، به بهبود روحيه كارگران (و همچنين خوشبختي كلي در محل كار) كمك كند.

 

علاوه بر اين ، جاي منطقي دارد كه افرادي كه در مورد طراحي و بهبود يك روند خاص تصميم مي‌گيرند ، كساني هستند كه درواقع از آن به‌طور روزانه استفاده مي‌كنند.

 

با گردهم آوردن كل نيروي كار براي ايجاد و بهبود فرايندهاي موجود ، شما نه تنها فرهنگ بهبود مستمر را پرورش مي‌دهيد ، بلكه كاركنان را با اهداف كل سازمان همسو مي‌كنيد.

نحوه اخذ گواهينامه ISO 9001

براي دريافت گواهينامه ، شما اساساً بايد سيستم مديريت كيفيت را مطابق آخرين استاندارد ISO 9001 براي راه‌اندازي سيستم مديريت كيفيت پياده سازي كنيد ، و سپس با بررسي اين سيستم مديريت كيفيت توسط يك حسابرس مجاز ادامه دهيد.

 

نتيجه يك گواهينامه است كه معمولاً به مدت سه سال به طول مي‌انجامد و پس از آن سازمان مجبور مي‌شود مجدداً آن را اعتبار سنجي كند.

 

ازنظر فني ، فقط براي سازمان‌ها مي‌توان گواهينامه ISO 9001 را دريافت كرد ، اما براي وضوح ، من بخشي را توضيح داده‌ام كه چگونه يك شخص مي‌تواند به يك سازمان مجاز (CB يا ثبت) تبديل شود تا حسابرسي‌هاي صدور گواهينامه را براي سازمان‌ها انجام دهد.

 

براي سازمانها

بايد به صراحت بيان شود كه ISO 9001 گروهي نيست كه سازمانها بتوانند به آن "بپيوندند". اين‌يك گواهينامه است كه بايد به‌عنوان بخشي از يك فرايند حسابرسي خاص به دست آيد.

 

براي دريافت گواهينامه ISO 9001 ، شما بايد:

 

ساخت و اجراي سيستم مديريت كيفيت مطابق با اصول آخرين استاندارد ISO 9001

براي ارزيابي عملكرد سيستم مديريت كيفيت خود در برابر آخرين استاندارد ISO 9001 ، مميزي توسط يك سازمان معتبر (CB يا ثبت) انجام دهيد.

در صورت موفقيت ، پس از سه سال (و هر سه سال پس از آن) بايد گواهينامه مجدد را تأييد كنيد تا از استاندارد بودن خود اطمينان حاصل كنيد (و همچنين تغييرات جديد در استاندارد)

براي افراد

همانطور كه در بالا گفته شد ، ISO 9001 يك استاندارد شخصي نيست و بنابراين افراد نمي‌توانند "گواهينامه بگيرند". بااين‌حال ، آن‌ها مي‌توانند پس از يك دوره آموزشي 5 روزه ، به حسابرس رسمي تبديل شوند.

https://www.educationstream.org/eportfolios/51/Pgina_de_Inicio/iso___

لنت ترمز چيست؟

۴۷ بازديد

لنت ترمز چيست؟

لنت ترمز وظيفه ايجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت را دارد. علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجاد كند، اين عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز

لنت ترمز تيگران

كار لنت ترمز(brakepads) ابجاد شتاب منفي لازم براي توقف خودروي در حال حركت است علاوه بر متوقف كردن كامل خودرو، كنترل حركت خودرو در سراشيبي، توقف مرحله اي، و كاهش سرعت به اندازه دلخواه را مي‌توان از وظايف اصلي اين سيستم دانست. حال براي توقف خودرو نياز به عضوي است كه نيروي اصطكاك منفي (مخالف حركت گردشي چرخ) را براي ما ايجا كند، اين عضو لنت نام دارد.
لنت ترمز خودرو، به ديسك يا كاسه ترمز وارد مي‌شود تا اصطكاكي مناسب براي ايجاد شتاب منفي در خودرو ايجاد كند.در اثر اين نيروي مخالف، انرژي جنبشي عضومحرك (نيروي گردشي چرخ) اصطكاك و اصطكاك به انرژي حرارتي تبديل،و درنهايت گرماي توليدي در فضا پخش مي‌شود. دستگاه ترمز به وسيله سيستم‌هاي مكانيكي، خلااي، هواي فشرده،و هيدروليكي فعال مي‌شود.
همان طور كه ذكر شد سيستم‌هاي مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن خودرو‌ها طراحي شده، كه معمول ترين آنها در خودروهاي سواري، لنت ترمز هيدروليكي دومداري و ترمز دستي مكانيكي است. حالا اين سيستم لنت ترمز خودروي ما بايد اين توانايي را داشته باشد كه خودرويي راكه با سرعت متوسط ?? كيلومتر درساعت، كه درحال حركت است، درمواقعي كه راننده تشخيص دهد، به خوبي عمل كرده و سريع خودرو رامتوقف كند.ولي آيا اين نيرويي كه راننده به پدال وارد مي‌كند در حدي هست(قدرت كافي) كه خودروي مارا متوقف كند؟ به طور قطع نه! پس به يك وسيله مكمل و تقويت كننده، براي افزايش چند برابري نيرو نياز داريم.اين وسيله بوستر است.

بوستر خلاء لنت لنت ترمز خودرو

كلمه بوستر به معني تقويت كننده است. بوستر خلااي، همان طور كه ذكر كردم براي ايجاد فشار مورد نياز در سيستم هيدروليك مدار استفاده مي‌شود.بوسترها از يك بدنه فلزي كه شامل يك سوپاپ، يك ديافراگم، فنر برگشت دهنده، يك صفحه معلق،و ميله اي كه از مركز بوستر مي‌گذرد از يك سو به پيستون سيلندر اصلي و از سوي ديگر به پدال متصل است. (يكي ديگر از بخش‌هاي اصلي بوستر، سوپاپ يكطرفه است) براي استفاده از بوستر دو عامل بكار گرفته مي‌شود، يكي خلا موتور و ديگري فشار جو . ديافراگم كار جداسازي، محيط بوستر را به دومحيط جدا يعني خلا و فشار تقسيم مي‌كند. سوپاپ يكطرفه، به هوا فقط اجازه ورود به بوستر را مي‌دهد،

لنت ترمز تيگران
اگر موتور خودرو خاموش باشد يا نشتي درلوله‌ها(شيلنگ)بوستر ايجاد شود, سوپاپ يكطرفه اجازه ورود هوا به بوستر را نمي‌دهد.اين مهم است، چون بوستر خلااي بايد بتواند تا چندين بار پس از خاموش شدن موتور نيروي وارده به پدال را تقويت كند، زيرا شما هرگز دوست نداريدوقتي در مسيري حركت مي‌كنيد، بهر دليل موتور اتومبيل شما خاموش شود. لنت ترمز خودرو از كار بيفتد.بوستر خلااي طراحي ساده اي دارد. در خودرو‌هاي بنزيني موتور خلا، مناسبي را براي بوستر ايجاد مي‌كند.خلا بوستر از طريق شيلنگ رابطي كه بر روي سوپاپ يكطرفه اي متصل است، كه اين سوپاپ خود بر روي مانيفولد ورودي هوا نصب مي‌باشد.در خودرو‌ها با بوستر خلااي، زماني كه راننده بر روي پدال ترمز فشار وارد مي‌كند، پدال لنت ترمز به ميله اي كه از ميان بوستر به سيلندر اصلي هيدروليكي لنت ترمز كه متصل است فشار وارد مي‌كند.
بوستر پيستون بزرگي داردكه در موقع استفاده از ترمز طرف جلوي آن(سمت سيلندر اصلي) به خلا موتور وطرف عقب آن، به فشار جو مرتبط است.
موتور خلا نسبي را در هر دو سوي ديافراگم ايجاد مي‌كند ولي وقتي كه پدال را فشار مي‌دهيد، با فشار دادن پدال ميله اي كه به سيلندر اصلي هيدروليكي متصل است هم حركت مي‌كند، اين حركت باعث ايجاد اختلاف فشار بين دوطرف پيستون بوستر شده، فشار موثري بر روي سطح پيستون وارد مي‌كندو نيروي مناسبي بوجود مي‌آيد. ميله سوپاپي را باز مي‌كند كه به هواي بيرون اجازه ورود به پشت ديافراگم را مي‌دهد در حالي كه سمت ديگر ديافراگم خلا مي‌ماند، به اين ترتيب فشار وارده بر يك سوي ديافراگم بيشتر مي‌شود، اين نيرو بر فشردن روغن ترمز به ميله فشاري پيستون بوستر، اعمال مي‌گردد و هنگامي‌كه پدال رها مي‌شود ارتباط هواي بيرون با پشت ديافراگم قطع شده و دو سوي  ديافراگم به هم مرتبط مي‌شوند، در نتيجه در هر دو طرف ديافراگم خلا ايجاد مي‌شود و همه شرايط به حالت اوليه برمي‌گردد.

لنت ترمز خودرو

هنگامي‌كه خودرو در حركت است و به هر دليلي راننده از لنت ترمز اتومبيل استفاده كند، سيستم لنت ترمز عمل خود را براي متوقف كردن آن شروع مي‌كند، نيرو وزن خودرو از روي چرخ‌هاي عقب كاسته مي‌شود و بر روي چرخ‌هاي جلو متمركز مي‌شود. بنابراين بايستي نيروي لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو بيشتر از چرخ‌هاي عقب باشد و به همين علت سيستم عمل كننده لنت ترمز در چرخ‌هاي جلو قوي تر از چرخ‌هاي عقب طراحي مي‌شود( دودليل مهم ديگر هم وجود دارد كه بايد سيستم ترمز در چرخ‌هاي جلو قويتر باشد” يكي جلوگيري از سر خوردن خوردن در مسير و جاده‌هاي لغزنده، و دومين عامل اين است كه تسلط ترمز برخودرو براي توقف سريع تر بايد، نيروي بزرگتر نسبت به نيروي انرسي باشد كه به خودرو اجازه توقف را نمي‌دهد).

ايجاد تناسب لازم در تقسيم نيروهاي لنت ترمز بين چرخ‌هاي عقب و جلو، به نحوي كه هيچكدام از آنها قفل نشود از وظايف طراحان سيستم ترمز خودرو مي‌باشد. به همين دليل بيشتر خودروهاي جديد برروي دو چرخ جلوي خودرو از ديسكهاي ترمز استفاده مي‌كنندو در بعضي ديگر از خودروها هر چهار چرخ مجهز به ديسكهاي ترمز هستند ديسك ترمز بهترين نوع سيستم لنت ترمز شناخته شده است. ديسكهاي ترمز در بسياري از موارد در توقف لوكوموتيوها تا هواپيماها به كار مي‌روند. ترمزهاي معمول امروزه در خودروها به دو نوع طراحي و ساخته مي‌شوند :

?)ترمزهاي ديسكي شناور

?)ترمزهاي ديسكي با پايه ثابت

ترمزهاي ديسكي شناور، باپايه اي بصورت كشويي ساخته مي‌شود. دريك طرف آن، لنت تكيه مي‌كندودرطرف ديگرش،فقط يك پيستون هيدروليكي وجود دارد، كه در پشت سر لنت ديگر قرار مي‌گيرد. دوعدد ميله فولادي در داخل قطعه اي رابط بكار رفته است كه باعث مي‌شود كه فك‌هاي پايه، در درون آن حركت كنند. زماني كه لنت ترمز فعال مي‌شود، روغن تحت فشار سيلندر اصلي، به پشت تنها پيستون آن اثر كرده، پيستون را به خارج از محيط قرار گيري خود هدايت مي‌كند، سپس پيستون لنت را به ديسك مي‌چسباندو وقتي پيستون به آخرين نقطه كورس خود رسيد، نيروي فشاري روغن، پايه‌هاي ترمز را عقب مي‌كشد، در نتيجه لنت بين دو ديسك فشرده مي‌شود.
لنت ترمز‌هاي ديسكي با پايه ثابت ، معمولا ?تا ? پيستون دارد. در موقع وارد آمدن فشار روغن ترمز، هر ?يا ?پيستون ، بطور متقابل به سمت هم حركت مي‌كنند و ديسك را در ميان خود مي‌فشارند. در اين سيستم، پايه پيستون‌ها ثابت است و به عضو ثابت محور، بسته مي‌شوند.

لنت ترمز تيگران

طرز كار سيلندر اصلي لنت ترمز

وظيفه سيلندر اصلي لنت ترمز افزايش فشار در روغن و ارسال آن به مدارت روغن در چرخ‌هاي مختلف ، براي كاستن سرعت يا توقف خودرو است، و همان طور كه ذكر كردم از تقويت كننده بوستر براي افزايش فشار روغن استفاده مي‌شود.

سيلندر ترمز

براي ايمني بيشتر در مدارات سيستم ترمز، از سيستم لنت ترمز دومداري استفاده مي‌شود. در اين سيتم دو مدار جداگانه و مستقل از هم بكار مي‌رود، كه در صورت خرابي يكي از مدارها ، مدار دوم به كار خود ادامه دهد.

از مهمترين عواملي كه براي استفاده از ترمزهاي ديسكي مي‌توان نام برد:
?)ايجاد شتاب منفي بيشتر نسبت به لنت ترمزهاي كاسه اي
?)سايش مساوي در هر دو لنت، به شرطي كه سيستم درست عمل كندوانتقال حرارت بخوبي انجام شود
?)ايجاد صداي كمتر به نوع كاسه اي
?)ضريب افزايش نيرو در سرعت‌هاي مختلف ثابت است، و كيفيت لنت ترمز در طول متوقف شدن كامل، نسبت به سرعت
تغيير نمي‌كند.
?)حساسيت لنت ترمز خودرو در مقابل ساييدگي كمتر، وسيستم ترمز گرماي كمتري را جذب مي‌كند.

لنت ترمز پرايد تيگران

معايب لنت ترمزهاي ديسكي

?) در مقابل گرد و غبار و رطوبت، حساسيت زيادي دارد
?)نيروي زيادي براي ترمز كردن نياز است، چون نيروي عمل خودكار و افزايش ضريب نيرو در آن وجود ندارد.
?)قيمت تمام شده اين نوع ترمز گران تر از نوع كاسه اي است. به همين دليل امروزه از نوع شناور كه ساختمان ساده تر و نسبت به نوع ثابت يك پيستون كمتر دارد بيشتر كاربرد دارد.

سيستم‌هاي ترمز مختلفي براي موقف كردن مطمئن وايمن تا به امروز طراحي و ساخته شده اندكه در خودرو‌هاي
معمولي، ترمز هيدروليكي پايي دومداري و ترمز دستي از آن جمله اند.
توليد سيستم ترمز هيدروليكي يك مداري از سال ???? ميلادي به بعد در اروپا ممنوع شدو از آن پس كليه خودرو‌ها با ترمز هيدروليكي دومداري ساخت مي‌شوند.

ترمز دستي (ترمزپارك)

از ترمز دستي كه معروف به ترمز پارك است براي ساكن كردن خودروي پارك شده(خاموش يا روشن)استفاده مي‌شود.

ترمز پارك

سيستم‌هاي لنت ترمز بايد به گونه اي بايد طراحي شود كه اين توانايي را داشته باشد كه خودرو را در شيب ?? % يا زاويه اي معادل ??,? ساكن نگه دارد، و از حركت خودرو جلو گيري كند.

امنيت فيزيكي

۴۶ بازديد

امنيت فيزيكي

در دهه 1960 يك مهندس ارشد آمريكايي اصل KISS را ابداع كرد و در همان زمان اين اصل به اصل طراحي سيستم هاي امنيت فيزيكي معروف شد. اين اصل در ترجمه لفظي به اين شكل بيان مي شود “ساده بودن بهترين كاربرد را در سيستم ها دارد”.

به طور خلاصه اصل KISS از مفهوم سادگي استقبال مي كند و بيان مي كند كه اكثر سيستم ها درصورتي كه ساده تر باشند و نه پيچيده تر، بهترين عملكرد را دارند. اين اصل در سيستم هاي مختلف كاربرد دارد و در نتيجه وقتي صحبت از سيستم هاي امنيت فيزيكي مي شود، اين مفهوم مي تواند يك عنصر اساسي در موفقيت كلي آنها به حساب آيد.

بيشتر بخوانيد:   نمايندگي هايك ويژن    دوربين مداربسته تي وي تي 

 محيط هاي كاري امن

سالها تلاش در بهبود عملكرد صنعت امنيت نياز به يك محيط امن را در برابر ميل به فناوري مناسب براي كاربران قرار داده است. با اين حال ، يافتن يك راه حل مناسب و مفيد بين اين دو اغلب دست نيافتني به نظر مي رسد. اعتقاد عمومي بين كارشناسان امنيت بر اين است كه شما مي توانيد همزمان با دستيابي به امنيت بالا ، طراحي و راحتي عملياتي را نيز در سيستم هاي خود داشته باشيد اما در عمل بسياري از سيستم ها راحتي را قرباني امنيت بالاي يك فضا مي كنند.

يكي از كارشناسان خبره در حوزه امنيت در اين باره  مي گويد: “اگر درك درستي از خطرات مربوط به امنيت و تأثير جداگانه و يا جمعي آنها بر اهداف اصلي سازمان وجود داشته باشد ، مي توان به يك قطعيت براي طراحي بهينه سيستم هاي امنيتي رسيد. من معتقد نيستم كه راحتي و امنيت بالا بايد در مقابل يكديگر قرار گيرند. به عبارتي دقيق تر شما مي توانيد همزمان با دستيابي به امنيت بالا ، طراحي و راحتي عملياتي را نيز در اختيار خود داشته باشيد.”

اهميت كنترل دسترسي ايمن

گفتيم كه اصل مهم در سيستم هاي امنيتي اين است كه علاوه بر بالا بردن امنيت يك فضا ميزان راحتي و دسترسي پذيري افراد را نيز بالا ببرد. متاسفانه پيش فرض عمومي ميان خبره هاي صنعت امنيت بر اين است كه براي امنيت واقعي سازمان ها و فضاها ، دسترسي به آنها را بايد سخت و دشوار كرد. بنابراين ، از نظر ماهيت ، كنترل دسترسي به گونه اي محدود طراحي شده است كه فقط كاركنان مجاز و بازديدكنندگان اجازه دسترسي به امكانات يا ساير مناطق امن را در داخل يك فضاي امنيتي داشته باشند. كاملا واضح هست كه اين موضوع بلافاصله راحتي را با امنيت مغايرت مي دهد.

بيشتر بخوانيد:   اصطلاحات دوربين مداربسته    بهترين دوربين‌ مدار بسته    

 

اكثر مردم محدوديت ورودي كنترل شده را با استفاده از كارت يا بيومتريك تحمل مي كنند زيرا نياز به امنيت را درك مي كنند. اما هنگامي كه اين فناوري مانع از آن مي شود كه كاركنان در طول يك روز كاري آزادانه در محيط كار خود تردد كنند ، يا وقتي اين سيستم ها بازديد كنندگان و فروشندگان بالقوه را از ورود يك تجربه مثبت به ساختمان باز مي دارند ، تحمل عمومي نسبت به سيستم هاي امنيتي كمتر مي شود. همين موضوع باعث مي شود كه بازخورد منفي در مقابل صنعت امنيت به طور كلي براي افراد بوجود آيد.