یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

بازاريابي محتوا (content marketing) چيست؟

۲ بازديد

بازاريابي محتوا (content marketing) چيست؟

بازاريابي محتوا نوعي بازاريابي است كه هدف آن افزايش توجه و دستيابي به محصولات و برندها در ميان گروه هدف مورد نظر از طريق محتواي منتشر شده در وب و آفلاين است.

محتوا مي‌تواند شامل متون، تصاوير يا ويديوهايي باشد كه در وب‌سايت‌ها، وبلاگ‌ها يا از طريق رسانه‌هاي اجتماعي خود يا شخص ثالث توزيع مي‌شوند. اهداف بازاريابي محتوا افزايش ترافيك وب سايت و در نتيجه تبديل و همچنين - براي سئو - رتبه بندي بهتر در موتورهاي جستجو مانند گوگل است.

 

توسعه بازاريابي محتوا

 

بازاريابي محتوا يك تكنيك بازاريابي سئو با مهدي نجاري است كه بيش از 100 سال قدمت دارد. زيرا در اوايل سال 1895، سازنده آمريكايي جان دير مجله خود را منتشر كرد كه در آن نكات و ترفندهايي براي كشاورزي منتشر مي شد.

 هدف از اين اقدام ارتقاء آگاهي از برند سازنده بود. اين مجله هنوز هم در حال توليد است و در هر نسخه بيش از يك ميليون خواننده دارد.

 

برخلاف ساير اشكال تبليغات، بازاريابي محتوا سعي مي كند از طريق محتوا، عمدتاً محتواي آنلاين، به مشتريان دست يابد. اين محتوا معمولاً به كاربران ارزش افزوده ارائه مي دهد. آنها مي توانند به مصرف كنندگان اطلاع دهند، سود ببرند يا سرگرم كنند.

 

بازاريابي محتوا مدت ها قبل از آغاز عصر تجاري اينترنتي، SEO يا SEA وجود داشت. كتابچه Knax Club از Sparkasse در دهه 1980، داستان‌هاي نوشيدني پودر كاكائو Kaba، ايده‌هاي دستور پخت از Dr. Oetker يا داستان هاي Lurchi، سمندر از برند كفش به همين نام: بازاريابي محتوا براي چندين دهه توسط شركت ها براي دستيابي به مشتريان استفاده شده است. اما فقط با اينترنت و اخيراً با سئو بود كه بازاريابي محتوا به طور قابل توجهي توسعه يافت. چند دليل براي اين وجود دارد:

 

  1. با معرفي الگوريتم هاي بيشتر و دقيق تر، بهينه سازي درون صفحه براي وب سايت ها بيش از پيش پيچيده شده است. محتواي نازك در عين حال سيگنال هاي منفي را در موتورهاي جستجو ارائه مي دهد.
  2. تقاضاي كاربران اينترنت افزايش يافته است. با افزايش استفاده از اينترنت، كاربران انتظار محتواي بهتري دارند. اگر اينها خيلي ضعيف هستند، هيچ ارزش افزوده، سرگرمي يا اطلاعاتي ارائه نمي دهند، كاربران يك وب سايت را زودتر ترك مي كنند.
  3. بازاريابي تغيير كرده است. براي مدت طولاني مرسوم بود كه كاربران را به طور مستقيم و تهاجمي تبليغ مي كردند و آنها را تشويق مي كردند تا از طريق بازاريابي فشار وارد عمل كنند.امروزه بازاريابي كششي تقاضاي بيشتري دارد. گروه هدف به سمت سايت خودتان با محتواي جذاب كشيده مي شود. بنابراين تلاش براي دستيابي به مصرف كنندگان در سفر مشتري انجام مي شود.
  4. ابزارهاي تحليل بهتر شده اند. با كمك داده هاي بزرگ، هوش مصنوعي و بهبود فني مداوم، امكان تنظيم تجزيه و تحليل داده هاي دقيق تر نيز فراهم شده است. اين ارزيابي ها به تعادل دقيق تر اقدامات بازاريابي و تجزيه و تحليل بهتر گروه هدف كمك مي كند.

 

Content Marketing مدرن مبتني بر تعريف دقيق گروه‌هاي هدف يا شخصيت‌ها، ايجاد محتواي با كيفيت بالا متناسب با گروه هدف و توزيع خاص گروه هدف از اين محتوا در وب است. اين فرآيند با ارزيابي مستمر همراه است.

 

بازاريابي محتوا در Zalando

 

در اجلاس Searchmetrics 2017 در برلين، نورمن نيلسن در مورد بازاريابي محتوا در Zalando صحبت كرد. اين ارائه بينش هايي را در مورد سازماندهي بازاريابي محتوا در خرده فروش آنلاين Zalando ارائه مي دهد.

 

 

چه چيزي به عنوان محتوا به حساب مي آيد؟

 

محتواي آنلاين عمدتاً براي بازاريابي محتوا استفاده مي شود. محتوا مي تواند شامل متن، تصوير يا فيلم باشد. عناصر معمول بازاريابي محتوا عبارتند از:

 

  • كتاب هاي الكترونيكي: اين رسانه ها در بازاريابي محتوا محبوب هستند. در كتاب‌هاي الكترونيكي، مي‌توان به يك موضوع با جزئيات پرداخت. در عين حال، اين محتوا مي تواند هر چند وقت يكبار كه دوست داريد به اشتراك بگذاريد. برخلاف كتاب‌هاي معمولي، پيوندهايي به محتواي اضافي نيز مي‌تواند در كتاب‌هاي الكترونيكي درج شود.
  • راهنما: با اين نوع متن بسيار محبوب، مي توان به گروه هاي هدف بسيار دقيق پرداخت. ارزش افزوده به خودي خود ذاتي اين امر است. توزيع معمولاً از طريق بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام مي شود.
  • وايت پيپر: مانند كتاب الكترونيكي، كاغذ سفيد نيز به يك موضوع اختصاص داده شده است. با اين حال، معمولاً با يك جنبه جزئي با جزئيات زياد سروكار دارد و مشكل از جمله راه‌حل مشكل را ارائه مي‌كند.
  • پست هاي وبلاگ: چه در وبلاگ شركتي و چه به عنوان پست مهمان در وبلاگ هاي ديگر، مقالات وبلاگ فرصتي را براي ارائه موضوعات به صورت تهاجمي و بحث برانگيز از ديدگاه ذهني ارائه مي دهند. علاوه بر اين، كاربران اين فرصت را دارند كه مستقيماً با نظرات خود به محتوا واكنش نشان دهند.
  • اينفوگرافيك: اين ماده بصري قادر است حتي مسائل پيچيده را به وضوح ارائه دهد. مزيت اينفوگرافيك ها اين است كه مي توان آنها را به راحتي از طريق شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشت و در نتيجه از جلوه هاي ويروسي استفاده كرد.
  • مطالعات: چه مطالعات موردي انفرادي يا نظرسنجي هاي گسترده باشند، مطالعات عناصر بسيار خنثي و جدي در بازاريابي محتوا هستند. بسته به محتوا، شركت ها مي توانند توجه زيادي را به خود جلب كنند و در گروه هدف مربوطه اعتماد ايجاد كنند.
  • خبرنامه: از ايميل ها مي توان به خوبي براي بازاريابي محتوا استفاده كرد زيرا مشتركان از قبل علاقه مند هستند. علاوه بر اين، گروه هاي هدف را مي توان با بازاريابي خبرنامه بسيار دقيق تقسيم بندي كرد.

 

 

اهداف بازاريابي محتوا

 

بازاريابي محتوا مي تواند اهداف مختلفي را محقق كند، اگرچه نام تجاري معمولاً محرك آن است. اهداف به استراتژي شركت مربوطه بستگي دارد. اين اهداف همچنين مي توانند بخشي از استراتژي بازاريابي آنلاين باشند.

 

  • برندسازي: با كمك بازاريابي محتوا، شركت ها مي توانند شهرت، دسترسي و آگاهي از برند خود را افزايش دهند.
  • افزايش در تبديل: بازاريابي محتوا مي تواند به طور قابل توجهي تعداد بازديدكنندگان يك وب سايت را افزايش دهد. اين باعث افزايش شانس تبديل بيشتر مي شود.
  • افزايش ديد در SERP ها: بازاريابي محتوا مي تواند تعداد بك لينك هاي دريافتي را افزايش دهد و در نتيجه رتبه كلمات كليدي مرتبط را نيز بهبود بخشد. به اين ترتيب مي توان ديد سئوي وب سايت ها را در نتايج جستجو به طور پايدار افزايش داد.
  • تقويت وفاداري مشتري: مشتريان موجود را مي توان در دراز مدت با بازاريابي محتوا به يك شركت گره زد.
  • جذب مشتريان جديد: با كمك بازاريابي محتوا مي توان پايگاه مشتريان را گسترش داد.

            بهينه سازي موتورهاي جستجو: از آنجايي كه بازاريابي آنلاين با محتواي آنلاين مناسب براي گروه هدف ايده آل است، سيگنال هاي كاربر به طور قابل توجهي بهتر از صفحات محصول ارسال مي كند. و اين سيگنال ها يك فاكتور مهم رتبه بندي براي سئو هستند.

 

 

https://cutt.ly/qXzZroF

https://is.gd/tEIC4v

https://clck.ru/sd2W6

https://barkatbhaitown.blogspot.com/2022/08/3.html

https://sites.google.com/view/fosdjfsdhfiosdf-sdfksifjsfs-/home

http://offpageseo2000.weebly.com/3/3

https://medium.com/@faheemkhatri4/3-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-9ce153f4e882

https://seo388250165.wordpress.com/2022/08/07/%d8%b3%d8%a6%d9%88-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد