یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

جزئيات دوره ي پروژه محور ساخت ماركت اندرويدي

۶ بازديد

جزئيات دوره ي پروژه محور ساخت ماركت اندرويدي

 

در اين دوره ي آموزشي پروژه محور مهندس نيك زاد وظيفه ي تدريس را بر عهده دارند . اين دوره ي آموزشي در ?? جلسه ي ويديويي اماده شده است كه ميتوانيد بصورت مجازي درآن شركت كنيد يعني در هر مكان و زماني براي افرادي كه در اين دوره شركت كرده اند قابل استفاده است .

ويديو هاي اين دوره با كيفيت مطلوب صوتي و تصويري آماده سازي شده است و رضايتمندي استفاده كنندگان آنرا به دنبال داشته است .

اين دوره مناسب تمام افراد است و در اين دوره هر چيزي كه استفاده ميشود از ابتدايي ترين حالت آن تدريس ميشود و حتي نحوه ي دانلود و نصب و راه اندازي موارد نيز تدريس ميشود .

قيمت اين محصول با توجه به كيفيت ارائه شده ، ساعات تدريس شده در دوره ،‌ دوره هاي ديگر فارسي موجود بسيار مناسب است و مدرس سعي كرده است حداقل مبلغ را براي اين دوره در نظر بگيرد تا عموم افراد بتوانند از آن استفاده كنند .

در اين دوره ي آموزشي زبان برنامه نويسي PHP و فريمورك محبوب آن Codeigniter و همچنين برنامه نويسي اپليكيشن اندرويدي با زبان Java و محيط رسمي Android Studio در نظر گرفته شده است .

همچنين در اين دوره ي آموزشي نحوه ي ساختن وب سرويس مبتني بر RESTful توسط فريمورك Codeigniter براي ارائه API لازم جهت اپليكيشن اندرويدي تدريس شده است .

و در بخش توسعه ي اپليكيشن اندرويدي ماركت ، از كتابخانه ي قدرتمند Volley جهت ارتباطات سروري استفاده شده است.

Volley يك كتابخانه ي محبوبي است كه براي اپليكيشن هاي آنلاين كه توليد ميكنيد ضروري است و بعلت نبودن منبع آموزش فارسي خوب ، در اين دوره ي آموزشي بصورت كامل پوشش داده شده است .

در نهايت سورس كدهاي پروژه هاي انجام شده در اين دوره ي آموزشي بصورت كامل در اختيار شما قرار خواهد گرفت تا علاوه بر آموزش هاي ويديويي سورس كدهاي مدرس را نيز داشته باشيد تا از آنها استفاده كنيد .

اين سورس كدها به راحتي قابل نصب روي سرور و هاست هاي مختلف است و همچنين سورس كد بخش اپليكيشن اندرويدي در محيط Android Studio نيز در اختيار شما قرار ميگيرد و به راحتي ميتوانيد از آن استفاده كنيد، امكانات آنرا تغيير دهيد يا امكانات جديدي به آن اضافه كنيد .

 

چرا بايد از دوره هاي پروژه محور استفاده كنيم ؟‌

 

بعنوان پايه گذار دوره هاي آموزشي پروژه محور به زبان فارسي ،‌ يكي از اصلي ترين مزيت هاي دوره هاي پروژه محور را يادگيري بسيار سريعتر و راحت تر ميدانيم .

زماني كه هنوز دوره هاي آموزشي فارسي برنامه نويسي از حالت عادي به حالت پروژه محور در نيامده بودند ما در وب سايت قبلي خود كه سالها پيش تاسيس شده بود و نام آن سامنتا بود اولين دوره هاي فارسي پروژه محور را توليد كرديم .

دوره ي پروژه محور معمولا مخلوطي از مباحث مختلف است كه نياز بازار كار است .

به همين دليل زمان شما براي يادگيري بحث هاي حاشيه اي يك زبان برنامه نويسي خاص يا يك تكنولوژي خاص هدر نميرود و در عوض بر روي بخش هاي اصلي و مورد نياز تمركز ميشود .

پياده سازي يك پروژه ي كاملا عملي و قابل لمس در طول دوره ، باعث ايجاد حس اعتماد به آموزش و همچنين ايجاد شوق يادگيري در دانش پذير ميشود و مباحث در طول مدت كم با شوق فراوان منتقل ميشود .

دوره هاي پروژه محور معمولا بجاي تمركز روي يك زبان خاص يا يك تكنولوژي خاص ، چندين زبان و تكنولوژي را در كنار هم تدريس ميكند و اين از پيچيدگي ارتباط بين آنها هم كم ميكند و شما ميفهميد كه چه چيزي را در كجا و با چه ارتباطي با ديگر بخش هاي پروژه ي خود بايد پياده سازي كنيد .

داستان آموزش هاي پروژه محور بيشتر به يوتيوب برميگردد كه برنامه نويسان آماتور سعي ميكردند با زبان هاي برنامه نويسي يا تكنولوژي هايي كه ياد گرفته اند ، پروژه هاي واقعي مثل يوتيوب و توييتر و فيسبوك و … را پياده سازي كنند و حين پياده سازي آموزش هم دهند .

اگر مزيت هاي دوره هاي آموزشي پروژه محور را در ليست جامعي بنويسيم به شكل زير خواهد بود :‌

  • صرفه جويي در زمان دانش پذير براي يادگيري
  • آموزش چند مبحث مختلف درون يك دوره ي آموزشي
  • ورود سريع به بازار كار
  • پياده سازي يك پروژه كاملا عملي در انتهاي دوره
  • در اختيار قرار دادن سورس كدها دوره و پروژه ي نهايي

 

ولي با وجود مزيت هاي فراواني كه براي دوره هاي آموزشي پروژه محور وجود دارد معايبي هم وجود دارد كه بايد بررسي كنيم .

در دوره هاي پروژه محور با وجود يادگيري بسياري از مباحث مورد نياز ، تمركز از روي يك زبان خاص يا تكنولوژي خاص روي چند مورد پخش ميشود و اين مسئله باعث ميشود يادگيري عميق اتفاق نيوفتد البته اين هرگز به اين معني نيست كه داشن پذير چيزي را از دست ميدهد ولي در طول دوره به آن صورت تمركز و عميق بودن روي يك چيز خاص وجود ندارد .

مثلا همين دوره كافه بازار را در نظر بگيريد ، ما در اين دوره تمام چيزهايي كه از php نياز باشد را تدريس ميكنيم ولي php مطمئنا فراتر است و براي يادگيري بسيار عميق php اين دوره مناسب نيست اين دوره در اندازه اي مناسب است كه ميخواهيد سريعا وارد بازار كار شويد .

اگر ميخواهيد php را بصورت عميق ياد بگيريد دوره هاي ديگري نيز ساخته ايم كه پروژه محور نيستند

  • دوره ي php بصورت كامل
  • دوره ي php mvc و ساخت يك فريمورك براي پي اچ پي

 

در كل دوره هاي تخصص محور در مقابل دوره هاي پروژه محور قرار دارد و مسئله ي اصلي اين است كه شما بايد بسته به شرايط و نياز هاي خود آنها را تهيه كنيد هر كدام مزايايي دارد كه ديگري ندارد .

 

ساخت بخش وب ماركت اندرويدي مشابه كافه بازار با php و فريمورك codeigniter

 

در بخش وب اين دوره ي پروژه محور ، از زبان برنامه نويسي php استفاده خواهيم كرد و تمام مفاهيم مورد نياز از صفر تدريس ميشود . از نصب كردن وب سرور مجازي بگير تا راه اندازي محيط برنامه نويسي براي php در اين دوره تدريس ميشود .

براي كدنويسي از محيط phpstorme شركت جت برينز استفاده ميشود و مباحث php و فريمورك codeigniter بصورت كامل تدريس ميشود .

در بخش وب ، تمام بخش هاي مورد نياز يك ماركت اندرويدي بصورت كامل پياده سازي ميشود .

اعم از ساخت پنل مديريت ، پنل كاربران عادي ، پنل توسعه دهندگان ،‌فرانت اند وب سايت ( ماركت ) و …

همچنين در اين بخش از آموزش به ايجاد و مديريت پايگاه داده هاي mysql نيز ميپردازيم چون پايگاه داده مورد استفاده در اين دوره ي آموزشي mysql است .

بسياري از مباحث مهم كه در اكثر فريمورك ها مطرح ميشود تدريس شده است .

مباحث امنيتي مثل اعتبار سنجي فرم ها و ايمن كردن كل ماركت و ..

مباحث مديريتي مثل پنل مديريت كه قابليت مديريت كاربران و اپليكيشن و محتواي سايت را دارد .

پنل توسعه دهندگان كه امكانات آپلود و انتشار اپليكيشن ها را به توسعه دهندگان ميدهد و همچنين بخش حسابداري نيز دارد .

سيستم ثبت نام و احراز هويت كاربران ، مديران و توسعه دهندگان كه بصورت جز به جز آموزش داده ميشود .

اگر تمايل داريد از دوره ي آموزش ساخت كافه بازار با كدايگنايتر ديدن كنيد.

و بعد از پياده سازي تمام امكانات مورد نياز در بخش وب هنگام مهاجرت به بخش كدنويسي اپليكيشن اندرويدي ما نياز به وب سرويس داريم كه بتوانيم API خروجي مناسب از اطلاعات پايگاه داده براي اپليكيشن اندرويدي كه يك اپ انلاين است داشته باشيم

به همين منظور وب سرويس مبتني بر RestFul ميسازيم و بصورت كامل آموزش ميدهيم .

 

پياده سازي اپليكيشن ماركت اندرويدي با زبان Java و محيط Android Studio

 

در اين دوره ي پروژه محور بخش توليد اپليكيشن ماركت اندرويدي با زبان جاوا است . محيط توسعه و برنامه نويسي مورد آموزش محيط رسمي است كه گوگل براي توسعه دهندگان اندرويدي ارائه داده است و نام آن Android Studio است و بر پايه ي محيط معروف Intellij IDEA ساخته شده است .

در اين دوره پروژه محور علاوه بر تدريس كامل كدنويسي Java براي پياده سازي انواع اپليكيشن هاي اندرويدي مباحث پياده سازي فرانت اند اپليكيشن هاي اندرويدي با xml و نحوه ي ساختن theme هاي مختلف آموزش داده ميشود .

برخي از مباحث جديد و كليدي براي برنامه نويسي اندرويد كه در اين دوره آموزش داده شده است به شرح زير ميباشد :‌

  • آموزش كامل كار با Fragment ها در برنامه نويسي اندرويد
  • آموزش كامل كار با recyclerview ها
  • آموزش كار با Adapter هاي مختلف
  • آموزش كار با بخش هاي فرانت اند مثل bottomnavigation و navigation drawer و …
  • آموزش نصب و استفاده از كتابخانه ي volley بصورت كامل
  • آموزش پارس كردن داده هاي Json كه volley از سمت سرور ميگيرد
  • آموزش لود كردن فايل ها و تصاوير با volley و كتابخانه ي Glid
  • آموزش پياده سازي جستجو درون اپليكيشن با volley
  • آموزش پياده سازي دسته بندي مختلف از سمت سرور
  • آموزش پياده سازي سيستم دانلود منيجر و بروزرساني بسته ها

8_lqu8.jpg

چرا از كتابخانه ي Volley استفاده كرديم ؟

 

امروزه اپليكيشن هاي موبايل اكثرا اطلاعاتشون را از سرورها فراخواني ميكنند و نياز است اپليكيشن هاي آنلاين به يك سروري متصل باشند كه يك API ارائه دهد تا ارتباط بين اپليكيشن و سرور فراهم شود .

قبل تر ها در برنامه نويسي اندرويد با كلاس AsyncTask اطلاعات سرور فراخواني ميشد كلاسي كه ترد جدايي ميسازد تا در آن اطلاعات از سرور رد و بدل شود ولي اشكالات و باگ هايي در اين سيستم وجود داشت كه هرگز رفع نشد و برنامه نويسان به فكر ساختن كتابخانه هاي شخصي افتادند .

اين وسط كتابخانه هايي همچون Volley و Retrofit ظهور كردند و هر كدام باز مزايا و معايب خود را داشتند ولي از آنجايي كه نسخه هاي جديد و بروز شده ي Volley داراي امكانات فراوان و خوبي براي ارتباطات سروري اپليكيشن هاي موبايل بود شركت گوگل نيز در مستندات اصلي اندرويد Volley را درج كرد و پشتيباني از اين كتابخانه را اعلام كرد . دوره ي آموزش ساخت كافه بازار با آموزش پروژه محور كدايگنايتر را حتماً ببينيد.

ما نيز در اين دوره ي آموزشي كتابخانه ي Volley را از صفر بصورت كاملا پروژه محور آموزش خواهيم داد تا براي ساخت هر نوع اپليكيشن آنلاين در آينده نيز دچار هيچگونه مشكلي نشويد .

 

سورس كدهاي آماده ماركت اندرويدي مشابه كافه بازار

 

در اين دوره ي آموزشي ، همانطور كه بالا نيز اشاره كرديم سورس كدهاي تمام بخش ها وجود دارد و در قالب فايل فشرده در اختيار شما قرار ميگيرد .

شما ميتوانيد از اين سورس ها در كنار آموزش استفاده كنيد و در اين صورت كل سورس كد را درك خواهيد كرد تا در آينده هر گونه استفاده اي از آن داشته باشيد .

سورس كدها شامل تمام كدهاي نوشته شده براي بخش وب و تمام سورس كدهاي بخش اپليكيشن اندرويدي قابل ايمپورت در محيط Android Studio است .

البته پشتيباني از پايگاه داده وب هم در كنار سورس ها قرار گرفته است كه براي راحتي كار ميتوانيد از آن استفاده كنيد .

 

اهداف دوره چيست و دانش پذيران در پايان اين دوره چه چيزي را مسلط خواهند شد ؟‌

 

در پايان اين دوره هر دانش پذيري كه دوره را با موفقيت طي كند موارد زير را بايد مسلط شود

  • نصب و راه اندازي وب سرور مجازي و كانفيگ كردن آن
  • نصب فريمورك Codeigniter و راه اندازي و كانفيگ آن
  • برنامه نويسي php در محيط Codeigniter
  • نصب و كار با محيط phpstorme
  • كار با پايگاه داده mysql
  • ساخت وب سرويس مبتني بر RESTful
  • نصب و راه اندازي محيط برنامه نويسي اندرويد ( شامل اندرويد استوديو – jdk – sdk ، امولاتورهاي اندرويدي و … )
  • برنامه نويسي اندرويد با زبان جاوا
  • نصب و استفاده ي كامل از كتابخانه ي Volley
  • ساخت سيستم جستجو مبتني بر سرور در اپليكيشن موبايل
  • ساخت سيستم ثبت نام و اهراز هويت
  • ساخت اسلايدر و ديگر بخش هاي گرافيكي اپليكيشن

در صورت اينكه به دنبال دوره ي آموزش پروژه محور ساخت اپليكيشن با جاوا هستيد اين دوره را حتماً ببينيد.

شما ميتوانيد بصورت كامل در اين دوره ي آموزشي از طريق لينك زير كليك كنيد

دوره ي پروژه محور ساخت سايت و اپ ماركت بازار با سورس كامل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.