یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

قابليت UTC در دوربين مدار بسته

۱۰ بازديد

قابليت UTC در دوربين مدار بسته

 

در هنگام نصب دوربين مدار بسته  ، زمان هايي پيش مي آيد كه نصاب مجبور به نصب دوربين مداربسته بر روي سقف يا ديوار مي شود. اين كار البته باعث پيشگيري از دستكاري هاي خرابكارانه يا ساير عوامل مي گردد. از جهتي اين مسئله باعث مي گردد تا دسترسي به دوربين ها جهت انجام تعميرات، تنظيمات و ... دشوار گردد.
براي حل اين موضوع توليدكنندگان دست به ابداع تكنولوژي هايي زده اند كه بتوان از راه دور اين تنظيمات را انجام داد. يكي راه حل، استفاده از فناوري UTC است.

قابليت UTC

"UTC" مخفف عبارت Up The Coax است، كه در سيستم هاي نظارت تصويري آنالوگ مورد استفاده قرار مي گيرد. كاربر با استفاده از UTC مي تواند از راه دور به منوي OSD دوربين دسترسي داشته و تنظيمات لازم را انجام دهد.
آپشن هاي موجود در منوي OSD شامل تنظيمات مربوط به رنگ، نور، فعال و غير فعال كردن سنسور ها و ساير قابليت هاي مختلف دوربين مداربسته مي گردد.

نحوه كار با UTC

كنترلر UTC داراي يك ورودي و خروجي تصوير با پورت BNC است. به منظور استفاده از آن ابتدا بايد ورودي آن را به كابل تصوير دوربين مداربسته با قابليت UTC متصل نمود و سپس بايد خروجي آن را به نمايشگر يا دستگاه ضبط DVR متصل نمود.
شما مي توانيد پس از نصب دوربين ها تنظيمات مربوط به منوي OSD را به راحتي در كنار نمايشگر يا دستگاه ضبط تصاوير انجام دهيد.

مزايا

در واقع تكنولوژي UTC مي تواند منجر به صرفه جويي در زمان و همچنين هزينه هاي نصب و نگه داري گردد. و به كاربر اجازه مي دهد تا بدون نياز به دسترسي مستقيم به دوربين، تنظيمات دلخواه را در دوربين انجام دهد. از ديگر مزاياي آن مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • دسترسي به منوي OSD از طريق كابل كواكسيال
  • دسترسي و تنظيم دوربين هاي نصب شده در خارج از محل ساختمان
  • كاهش زمان و كاهش دشواري هاي موجود براي مشاهده تنظيمات دوربين
  • انجام تنظيمات بدون نياز به دسترسي مستقيم به دوربين
  • يك راه حل مقرون به صرفه بدون نياز به تغيير طرح اصلي نصب دوربين ها


در پايان بايد به اين نكته توجه نمائيد كه اين فناوري تنها بر روي سيستم نظارتي آنالوگ و آنالوگ HD قابل استفاده است. در سيستم مداربسته تحت شبكه كه داراي تكنولوژي پيشرفته تري مي باشند تنظيمات از طريق كنترل پنل و با امكانات بيشتري انجام مي شود.     

 

 

 

راهنماي نصب دوربين مداربسته در فروشگاه

 

نصب دوربين مداربسته در واحدهاي تجاري از الزامات مي باشد. براي نظارت و حفاظت از دوربين مداربسته در اين واحد ها استفاده مي شود . اين نظارت تصويري مي تواند بسته به واحد تجاري و زمينه فعاليت آن شامل : كنترل ورود و خروج افراد , نظارت بر اجناس و جلوگيري از سرقت آنها, كنترل ورود و خروج اجناس از انبار, نظارت بر صندوق و دخل واحد و اهداف ديگر باشد.

انتخاب نوع سيستم

 

استفاده از سيستم مداربسته آنالوگ در واحدهاي تجاري بسيار رايج است,اين دوربين ها براي فضاهاي كوچك كار شما را راه مي اندازند اما بهتر است براي اماكن تجاري بزرگ و كسب و كارهاي خاص براي كيفيت بالاتر و تشخيص بهتر چهره افراد از دوربين هاي AHD يا شبكه ( IP ) استفاده شود.

استفاده از دوربين هاي AHD با توجه به قيمت مناسب خود كه بيشتر نزديك به دوربين هاي مداربسته آنالوگ صنعتي مي باشد در مقابل كيفيتي كه ارائه مي دهند به تازگي در بازار رواج پيدا كرده است .

 انتخاب برند مناسب

 

انتخاب برند دوربين مداربسته و تجهيزات آن در اين واحدها از اهميت بالايي برخوردار است, بهتر است از برندهاي مناسب و با كيفيت در اين اماكن استفاده شود. به هيچ وجه دنبال دوربين ها و تجهيزات متفرقه و خيلي ارزان نرويد چون اين تجهيزات از كيفيت پاييني برخوردار مي باشند و در هنگام نياز شما قادر به تشخيص چهره افراد نخواهيد بود و هزينه هاي نگهداري زيادي را به شما تحميل خواهند كرد.

بهتر است از برندهاي متوسط به بالا تجهيزات نظارتي در واحدهاي تجاري كوچك و از برندهاي برتر براي واحدهاي تجاري بزرگ استفاده شود.

 

محل هاي نصب دوربين مداربسته

 

انتخاب محل هاي نصب دوربين مداربسته و تعداد دوربين هاي مورد نياز به وسعت , نوع واحد تجاري و فضاهاي آن بستگي دارد. تعداد دوربين ها و محل نصب آنها بايد طوري انتخاب شود كه نقطه كوري باقي نماند. از مكان هاي رايج مي توان به موارد زير اشاره كرد :

 

بيرون واحد تجاري براي كنترل ورود و خروج افراد, نظارت بر فضاي روبروي واحد تجاري و در بعضي موارد كالاهاي كنار درب پيشنهاد مي شود حداقل از يك يا ? دوربين در اين قسمت استفاده شود .

بيشتر بخوانيد: هايك ويژن  hikvision

روبروي مشتريان و محل فروش دوربين به گونه اي نصب مي شود كه مشتريان را از جلو نمايش مي دهد. و اگر محل فروش به درب ورودي نزديك باشد مي توان كنترل ورود و خروج افراد را نيز از اين طريق تامين كرد.

 

ورودي واحد تجاري در صورتي كه ورودي واحد تجاري از محل فروش قابل پوشش نباشد بايد دوربيني جداگانه براي پوشش اين قسمت براي كنترل ورود و خروج افراد نصب شود.

 

روبروي فروشنده براي كنترل مشتريان از پشت و نظارت بر كار فروشنده در اين قسمت از دوربين ديگري استفاده مي شود.

دخل و صندوق واحد تجاري ورود و خروج پول به صندوق يا دخل واحد تجاري را مي توان از اين طريق كنترل كرد. در اين قسمت معمولا از دوربين صنعتي ( BOX ) استفاده مي شود.

انبار واحد در صورتيكه واحد تجاري داراي انبار باشد بسته به وسعت آن بايد از دوربين هاي مورد نياز براي كنترل آن استفاده كرد.

قفسه هاي فروشگاه در صورتيكه اين قسمت توسط دوربين هاي ديگر پوشش داده نشود بايد بسته به وسعت از تعدادي دوربين براي پوشش قفسه ها و محوطه داخل فروشگاه استفاده كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.