سه شنبه ۰۱ اسفند ۰۲

راهنماي خريد جاروبرقي

۳۹ بازديد

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارك جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما كمك خواهيم كرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب كنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نكات خالي از لطف نيست كه بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارك جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا كمك به سزايي مي كند اما دانستن نكات لازم درباره خريد اين كالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارك اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون كمك به سزايي خواهد كرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و كيسه دار

در كل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم كنيم كه در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي كيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور كه از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در كيسه يا پاكتي كه در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس كيسه ها مي تواند كاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه كوچك تا بزرگ مي باشد كه به دو صورت دائمي يا يك بار مصرف هستند. لازم به ذكر است كه امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاكيزگي شما شاهد كيسه ها يا پاكت هاي يك‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراكه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون كيسه: جاروبرقي بدون كيسه يا مخزن دار همان‌طور كه از نامش پيداست داراي به جاي كيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي كنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون كيسه به سراغ مارك هاي متفرقه نرويد چراكه به دليل نوع عملكرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي كيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يكي از مهم ترين موادي كه بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي كنند وات دستگاه است چراكه تصور مي كنند اين وات تعيين كننده ميزان كشش است اما لازم است اين نكته را بدانيد كه مي تواند دو جاروبرقي با وات يكسان، مشكي كاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراكه ميزان مكش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسكوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسكوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما كششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نكته مهم را فراموش نكنيد.

نوع موتور: تكنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد كه براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور كمپرسور و HiSpin اشاره كنيم كه در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميكي و جريان كاليبره شده داراي مكش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل كمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراكه علاوه بر مكش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي كند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه كار كند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي كمپرسور كاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي كه نمي توان به عنوان مثال 800 وات كمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه كرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نكته توجه كنيد كه افت كيفيت، مكش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند كاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه كنيد كه پول برندي را بدهيد كه ارزش هزينه كردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارك معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يك مارك متفرقه است.

 

لوله تلسكوپي: دسته يا لوله تلسكوپي يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراكه لوله ها در مدل هاي متنوع ممكن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما كمك كند تا كاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم كنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و كتف خود كار جاروكشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم كه لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيك و يا كنف هستند و هريك از اين جنس ها در مارك هاي گوناگون مي تواند باكيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت كلي بايد بگوييم كه كنف در صورت اينكه در مارك خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراكه خرطومي هاي پلاستيكي ممكن است براثر كشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي كنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به كر است كه به صورت استاندارد لوله ها براي عدم كم شدن مكش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نكنيد كه خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شكلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراكه در غير اين صورت كار جاروكشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است كه در مارك مناسب، به طور دقيق وكيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مكش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يكي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يك پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مكش و جمع آوري كثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يك پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حركت خواهد كرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، كتف و كمر شما جلوگيري خواهد كرد پس به منظور داشتن كيفيت بيشتر در جاروكشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر كه به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروكشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد كرد كه اين مورد به لطف تكنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد كاهش پيدا كرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است كه در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در كنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد كرد كه مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده كه در هنگام جارو كردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد كند كه اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود كه به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري كند.

اين دسته از موارد در كنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروكشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال كه اين نكات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي كامل تر مدل و حتي مارك جاروبرقي خود را انتخاب كنيد اما درنهايت بايد تأكيد كنيم كه حتماً خريد جاروبرقي خود را از يك فروشگاه معتبر و ماركي مناسب تهيه فرماييد كه خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.